Christians liv.blogg.se

2023-09-04
08:00:00

Biltur.

Hejsan. 😀
 
Den 2/9 beslutade vi att det var dags att börja ta hittaut med bilen för att inte behöva stressa att ta alla nu innan september Ă€r slut och vi inte kan ta dem lĂ€ngre. SĂ„ vi bestĂ€mde oss för att Ă„ka runt sjön Örlen för att ta alla som lĂ„g. Det var bara att packa in barnen i bilen med var sin surfplatta för annars skulle de nog ha ledsnat att Ă„ka runt i bilen i cirka 3 timmar. 
 
Jag bestĂ€mde att jag kör för jag Ă€r inte sĂ„ bra att sitta bredvid och lĂ€sa kartan för det kommer alltid att jag har lĂ€st den fel och vi hamnar helt fel och det Ă€r bara att vĂ€nda om. Men denna gĂ„ngen gick det ganska bra för att det blev inte sĂ„ mĂ„nga vĂ€ndningar men att vi fick strunta i en och försöka ta den lite senare eller till sist nĂ€r vi hade tagit de andra. 😌 Men vi höll pĂ„ att missa den ocksĂ„ för den syntes inte sĂ„ bra. 
 
Vi kĂ€nde igen oss att vi Ă„kte pĂ„ samma vĂ€gar som vi hade Ă„kt pĂ„ en annan sĂ€song men att de hade flyttat lite pĂ„ dem. NĂ€r vi var mitt ute i skogen och inte visste om vi hade Ă„kt rĂ€tt eller om vi hade tagit av fel vĂ€g sĂ„ tog jag fram appen och kollade gps:en om vi har pĂ„ rĂ€tt vĂ€g, men vi hade Ă„kt in pĂ„ fel vĂ€g.Â đŸ€Ł För att komma ur skogen sĂ„ funderade vi pĂ„ om vi skulle hĂ„lla oss kvar pĂ„ kartan som var i appen eller om vi skulle vĂ„ga att Ă„ka utanför den för att komma pĂ„ rĂ€tt vĂ€g igen. Jag tog beslutet att vi skulle Ă„ka utanför kartan och hoppas pĂ„ att vi skulle komma pĂ„ rĂ€tt vĂ€g igen. 
 
Jag erkĂ€nner att göra en biltur tillsammans och inte komma ihop sig med varandra hur och vart man ska Ă„ka det Ă€r parterpi. För det gĂ€ller att samsas och kĂ€nna att okej jag ger mig just nu men kanske kommer att ha rĂ€tt nĂ€sta gĂ„ng vi Ă„ker efter en karta. 😆
 
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: