Christians liv.blogg.se

2023-12-29
08:00:00

Mitt jobb.

 
Godmorgon. 😀
 
Mitt jobb Ă€r vĂ€ldigt varierande och det kan ibland vara riktigt utmanande och kanske till och med pĂ„ frestande. Att Ă„ka/cykla eller gĂ„ hem till de Ă€ldre kan vara en utmaning nĂ€r det Ă€r denna Ă„rstid som heter vinter. Det Ă€r inte alltid lĂ€tt att cykla eller gĂ„ om det inte Ă€r plogat för de har inte hunnit att göra det. Att trottoarer inte Ă€r skottade sĂ„ man fĂ„r gĂ„ ute i vĂ€gbanan kĂ€nns inte alltid sĂ„ bra heller nĂ€r det kan komma bilar frĂ„n bĂ„da hĂ„llen. 😅 Men vad ska man göra nĂ€r det kanske inte knappt gĂ„r att gĂ„ pĂ„ trottoaren för den Ă€r full med snö som kanske till och med har frusit dĂ„ Ă€r det inte lĂ€tt att gĂ„. Sedan Ă€r det inte alltid sĂ„ lĂ€tt att cykla heller nĂ€r det kanske Ă€r ishalka och man kĂ€nner att cykeln bara glider fram fast man inte vill det. Sedan gĂ„r det knappt att cykla dĂ„ det kanske har töat lite och det har blivit en massa spĂ„r för nĂ„gon har kört med cykel eller bil och sedan har det frusit. 
 
Men det Ă€r skönt ibland att se det som en utmaning att jag ska ta mig fram pĂ„ nĂ„got sĂ€tt. Men just nu sĂ„ cyklar jag inte dĂ„ det kĂ€nns vĂ€ldigt riskfyllt men sedan finns det ju cykelvĂ€gar som Ă€r plogade och fina men dĂ„ kan det vara sĂ„ mycket plogat att det blir isgata. Jag gĂ„r för det mesta om jag kan och kĂ€nner att jag hinner för det gör ju kanske inte lika ont att ramla nĂ€r jag gĂ„r Ă€n om jag skulle ha cyklat. 😕
 
Men sedan Ă€r det ju ocksĂ„ en utamning att köra bil nĂ€r den kanske bara glider och det Ă€r bara att styra sĂ„ man kommer rĂ€tt. Sedan kan det vara jobbigt nĂ€r det ligger snövallar utmed gatorna och man kör sĂ„ lĂ„ngt till höger som man kan, det kĂ€nns som man Ă€r upp i snövallen nĂ€r man möter en bil. Men nĂ€r man Ă€r ute och kör bil och solen bara skiner över en snötĂ€ckt landskap Ă€r ju bara sĂ„ fint att man blir varm i sjĂ€len. Eller nĂ€r solen skiner och blĂ€nker mot svart asfalt sĂ„ man blir blĂ€ndad, att jag inte har lĂ€rt mig att det kan vara bra att anvĂ€nda solglasögon Ă€ven pĂ„ vintern. Men det Ă€r sĂ„ skönt att kunna stanna bilen och bara ta kort pĂ„ den vackra natur som Ă€r och det fina landskap som vi har. 😀
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: