Christians liv.blogg.se

2023-08-12
15:37:01

Reflektion.

Goddag. 😀
 
Det blir inte alltid som man har tÀnkt sig men jag har börjat att Àndra pÄ mig med det Àr inte alltid det hÄller. För jag hör att jag beter mig konstigt, att mina relationer Àr spÀnda. Men jag har lÀrt mig att man inte ska lita pÄ det man ser eller hör, sedan ska man inte alltid lita pÄ vad andra göra. 
 
Jag kanske verkar dryg ibland tydligen beroende pĂ„ hur jag sĂ€ger saker sĂ„ antar att det Ă€r mitt tonlĂ€ge som avgör det. Fast jag kanske inte tycker att det Ă€r sĂ„ men det beror vĂ€l pĂ„ vad mottagren tycker det lĂ„ter som. 😀 Sedan Ă€r det inte alltid sĂ„ lĂ€tt att Ă€ndra pĂ„ sig heller för jag tror att hjĂ€rnan kopplar ihopg vissa tonlĂ€gen i rösten med olika saker och skulle det lĂ„ta snarlikt sĂ„ tycks det kanske att jag Ă€r dryg. Sedan verkar jag vĂ€nda kappan efter vinden beroende pĂ„ vem jag pratar med, men det jag försöker Ă€r att ta in information frĂ„n olika sidor för att kunna bilda mig en uppfattning om vad som kanske Ă€r den bĂ€sta lösningen. Men ibland fĂ„r man en stĂ€mpel i rakt pĂ„ sig att du Ă€r en kappvĂ€ndare.
 
Men jag tar ett steg i taget att försöka Ă€ndra pĂ„ mig men jag kommer inte att att Ă€ndra pĂ„ mig men kanske tĂ€nka pĂ„ mitt tonlĂ€ge vissa gĂ„nger. Sedan kĂ€nner jag mig vĂ€rdelös ibland att man fĂ„r stĂ€mpeln kan inget, det blir bara fel. Men dĂ„ fĂ„r det vĂ€l vara sĂ„ för dĂ„ struntar jag i att det Ă€r sĂ„, jag gör det som jag kĂ€nner mi sjĂ€lvsĂ€ker och trygg med. Det som jag vill göra för att kunna göra förĂ€ndringar det gör jag.đŸ’Ș
 
Men jag vet att mĂ€nniskor snackar bakom varandras ryggar, att man dömer innan man lĂ€rt kĂ€nna mĂ€nniskor. Sedan har man en uppfattning av personer men de Ă€r svĂ„ra att bryta om man inte fĂ„r nĂ„gon chans att Ă€ndra den. Men jag kommer att ta ett steg i taget i den riktning som jag vill gĂ„ mot, göra mina val som jag vill göra. Titta mot ljuset och kĂ€nna att jag kan nĂ„ mĂ„let, det Ă€r bara jag som sĂ€tter mina grĂ€nser för om jag kommer att övervinna hinder som finns pĂ„ min vĂ€g mot mitt mĂ„l. 😜
 
Ha det gĂŽtt och gör som du vill och det du kan. 😀
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: