Christians liv.blogg.se

2023-08-28
15:00:07

Milen....

Goddag. 😀
 
Ja jag gjorde det som jag har tjatat om i flera Ă„r att jag ska göra men sĂ„ en dag pĂ„ semestern sĂ„ genomförde jag det. Jag satte pĂ„ mig mina skor och började gĂ„ upp till RankĂ„s för att stĂ€lla mig vid starten, jag började fundera pĂ„ hur det skulle gĂ„? Skulle jag klara det? Vad skulle sluttiden bli? Men jag startade Runkeeper och började att gĂ„, det kĂ€ndes som att jag kommer inte att klara att gĂ„ strĂ€ckan pĂ„ under tvĂ„ timmar. Backe upp och backe ner 😅men kĂ€nde bara att hur lĂ„ngt Ă€r det mellan markeringarna som talar om hur lĂ„ngt jag har gĂ„tt. 😉
 
Men jag skulle stÀmma av med klockan nÀr jag kom till 5 kilometer markeringen för att se hur lÄng tid det hade tagit mig för att nÄ dit. Jag lÄg före min planering men tÀnkte kommer jag kunna hÄlla detta tempo eller kommer jag att bli lÄngsammare? Men jag kÀnde inombords att jag vet ju pÄ ett ungefÀr hur vissa strÀckor Àr dÄ jag har gÄtt pÄ dem förut och pÄ sÄ sÀtt kÀnner jag ju till om jag tjÀna in lite tid. 
Men jag kĂ€nde att detta kommer att gĂ„ ju nĂ€rmare mĂ„let jag kom, jag ska klara det pĂ„ under tvĂ„ timmar det var mitt mĂ„l. 😌 Och det gjorde jag ocksĂ„ och det kĂ€ndes bra nĂ€r det vĂ€l var klart. Det var mycket trevligt att se naturen vakna till liv, jag startade ju cira 05.45 pĂ„ morgonen och efter promenaden sĂ„ kĂ€nde jag att nu finns det ju massa tid till annat som behövde göras. 
 
Men jag klarade av detta mĂ„l som jag som sagt hade satt upp för mig sjĂ€lv under en lĂ„ng tid men bara pratat om det men inte tagit tag i det. SĂ„ nĂ€r jag kom i mĂ„l sĂ„ klappade jag mig sjĂ€lv pĂ„ axeln för att jag klarade av det. 😀
Â