Christians liv.blogg.se

2022-01-14
08:00:00

Rutiner.

God morgon. 😀
 
Ja jag vet att jag har skrivit om rutiner förut men det Ă€r ju bra med repetion. För det Ă€r kunskapens moder men Ă€ven en liten pĂ„minnelse till oss om att vi gör olika saker och sĂ€ger vissa saker men sedan inte lever upp till dem. En rutin som vi ska ha Ă€r att klĂ€der ska lĂ€ggas fram kvĂ€llen före framför allt nĂ€r det kommer till barnen. Det ska inte behövas springa runt som stressade och yra mĂ€nniskor pĂ„ morgonen och fundera pĂ„ vilka klĂ€der som barnen ska ha pĂ„ sig. Och det gĂ€ller sĂ€rskilt mig som kanske inte lĂ€gger ner sĂ„ mycket energi pĂ„ morgonen att fĂ„ barnen klara tills det Ă€r dags att Ă„ka ivĂ€g. Men sedan finns det en stor hake och de Ă€r att jag inte Ă€r sĂ„ duktig pĂ„ att matcha klĂ€derna heller. Vilket jag har fĂ„tt höra, ibland kan det komma en kommentar jaha i dag Ă€r det pappa som har varlt klĂ€der. 🙃 Men ibland kan det vara sĂ„ att det Ă€r sonen sjĂ€lv som har tagit pĂ„ sig klĂ€derna fast det kan vara jag som fĂ„r mig en pik.
 
 
 
Men jag har Ă€ven börjat att se till sĂ„ att det som jag ska ha med mig pĂ„ morgonen lĂ€gger jag fram eller packar ner i min vĂ€ska sĂ„ jag sĂ€kert inte ska glömma nĂ„got. LĂ€gger Ă€ven fram klĂ€derna som jag ska ha pĂ„ mig ocksĂ„ vilket skapar en massa tid. En sak till som görs Ă€r att ladda kaffebryggare sĂ„ det bara Ă€r att trycka pĂ„ startknappen pĂ„ morgonen. Det sparar ju sĂ„ mycket tid som jag annars skulle kanske lĂ€gga pĂ„ att springa runt och fundera pĂ„ vad skulle jag göra hĂ€rnĂ€st. 😳
 
SĂ„ rutiner Ă€r bra bĂ„de för stora och smĂ„ mĂ€nniskor, samtidigt som vi kanske inte alltid tycker om att ha vĂ„ra rutiner. Som att ta pĂ„ sig klĂ€derna först och sedan Ă€ta frukost eller tvĂ€rtom. GĂ„ i byxorna med vĂ€nster ben först, göra morgonproceduren i en viss ordning.  Ta pĂ„ tröjan med en arm i taget eller trĂ€ den Ă€ver huvudet. 😀
 
NÄgon mer som mÄr bra av rutiner? Eller tar ni det som det kommer?
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: