Christians liv.blogg.se

2022-08-12
16:25:04

Ge varandra egentid.

Goddag. 😀
 
Det hĂ€r med egentid i ett förhĂ„llande kan vara a och o, ibland vill manha den och ibland inte, Idag sĂ„ blev det sĂ„ igen att vi gav varandra egentid, sambon valde att spendera den med att plocka blĂ„bĂ€r i cirka 2 timmar. Men gud sĂ„ gott det var att Ă€ta blĂ„bĂ€r med socker och grĂ€dde. 😋 Vi brukar ju ge varandra det annars ocksĂ„ men dĂ„ brukar det bli var sin promenad och det Ă€r ju kanske inte alltid sĂ„ kul, men sĂ„ idag sĂ„ gjorde vi nĂ„got annat. 
 
NĂ€r hon kom hem sĂ„ undrade hon om jag skulle ut och gĂ„, jag funderade fram och tillbka och kom fram till att det kanske Ă€r lika bra att göra det. Men jag visste inte vart jag ville gĂ„ eller hur lĂ„ngt sĂ„ jag tog beslutet att börja med att ta en hitta ut pinne. För att sedan kolla pĂ„ kartan och tĂ€nkte att jag kan ju ta en till sĂ„ jag började gĂ„. Jag knallade och knallade för att höra en massa ljud som jag inte visste vart det kom ifrĂ„n men det lĂ€t som att nĂ„got sköt medett luftgevĂ€r. Men jag hittade den ocksĂ„, Ă€n sĂ„ lĂ€nge hade det gĂ„tt bra dĂ„ jag gick mycket pĂ„ stigar och vĂ€gar. Men sedan tĂ€nkte jag kanske det Ă€r dags att testa och ta en svĂ„r. SĂ„ jag kollade in kartan och började att knalla dĂ„ jag visste pĂ„ ett ungefĂ€r vart jag skulle, men det blev som det brukar att jag kanske tog en omvĂ€g för sedan sĂ„ kom jag ut pĂ„ ett annat stĂ€lle som jag hade kunnat gĂ„ in i skogen pĂ„. 😀 Men nĂ€r jag kom hem sĂ„ sĂ„g jag att jag hade missat att fotografera den sĂ„ det blir att gĂ„ tillbaka en annan gĂ„ng, det positiva Ă€r att jag vet vart den Ă€r pĂ„ ett ungefĂ€r sĂ„ det ska ju inte vara nĂ„got problem att ta den igen.Â đŸ€Ł
 
Sedan tĂ€nkte jag att jag skullet a en till, men tittade pĂ„ kartan igen och tĂ€nkte att det finns ju en svĂ„r i nĂ€rheten igen sĂ„ jag bestĂ€mde mig för att ta den ocksĂ„. Men det höll pĂ„ att sluta med att jag hade kanat ner för en backe dĂ„ den var rĂ€tt sĂ„ brant. Men jag besĂ€mde mig för att jag skulle ta en till innan jag styrde kosan hem. Men jag gick i cirklar och tĂ€nkte jag Ă€r ju Ă€r ju nĂ€ra, men jag höll pĂ„ att snubbla över ris och stenar men hittade den tillslut. Det tog ju bara cirka 2 timmar och cirka 9 kilometer in pĂ„ hĂ€lsokontot. 😀 Men det var varmt och svettigt kan jag lova men det var klart vĂ€rt det nĂ€r det var klart. 😀
 
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: