Christians liv.blogg.se

2022-04-01
09:34:14

Oreda ska bli ordning.

Hej. 😀
 
Varför ska det vara sĂ„ svĂ„rt att hĂ„lla iordning pĂ„ saker och ting, blir mer och mer att jag bara lĂ€gger saker dĂ€r jag tycker de ska ligga eller stĂ„. Men i sjĂ€lva verket sĂ„ vill jag ha ordning och reda i lĂ„dor, garderober, byrĂ„ ja i princip överallt. Det ska vara lĂ€tt att hitta saker om de ligger pĂ„ sin rĂ€tta plats. 😀
 
Jag bli lika arg arje gÄng nÀr sakern inte ligger dÀr de ska, eller att det Àr en himla oreda sÄ jag inte hittar det jag letar efter. Det kan vara att barnens klÀder ligger i ordning i garderoben eller att det inte stÀmmer i skafferiet eller i kastrullskÄpet. Men varför blir jag arg varje gÄng? Ja den frÄgan stÀller jag mig ofta fast det Àr ju jag som sitter inne med svaret. Det Àr ju ingen idÚ att bli arg och börja tÀnka att varför blir det sÄhÀr. Jag kan ju inte skylla pÄ nÄgon annan dÄ det Àr jag som ser till att det blir oreda. Men sedan ska jag försöka att stÀda upp efter mig sjÀlv. 
 
 
Antar att det Ă€r lĂ€ttare att skylla pĂ„ andra för det Ă€r lĂ€ttare att inte inse att det Ă€r jag som Ă€r boven till detta. 🙈 Men jag tĂ€nker varje gĂ„ng att jag ska bli bĂ€ttre pĂ„ detta, men vem försöker jag lura det Ă€r ju inte sant för det kommer ju inte hĂ€nda. Det Ă€r ju inte lĂ€tt att Ă€ndra pĂ„ saker och ting, för Ă€ndrar jag pĂ„ vissa saker sĂ„ fĂ„r jag höra det för det Ă€r inte alltid det passar den andre personen i hushĂ„llet. 😅
Men jag ska försöka att hÄlla iordning pÄ saker och ting för det underlÀttar massor, det sparar tid och energi som gÄr att lÀgga pÄ andra saker. Sedan blir ju vardagen mycket lÀttare att ha och göra med om det Àr ordning och reda. 
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: