Christians liv.blogg.se

2021-12-30
19:46:05

Super Mario.

God afton. 😀 
Har hittat lite roliga och olika saker med supermario men det tyckte inte sonen om. SĂ„ funderar pĂ„ om det Ă€r en generationsfrĂ„ga att min generation som Ă€r född senare delen av 80-talet vĂ€xte mer upp med supermario och supernitendo och dagens generation vĂ€xer upp med youtube och andra saker.Â đŸ€” Men jag hoppas att det kommer att ge med sig att det kanske vĂ€xs ett litet intresse för supermario för det Ă€r ju super roligt att sitta och spela Mario kart och alla de andra roliga spelen som man spelade i sin ungdom. 😀
 
 
 
Det kÀnns som att tv-spel kommer aldrig att gÄ ur tiden oavsett hur utvecklingen och intresset kommer att te sig hos barnen/ungdomarna som kommer att vÀxa upp. Men sedan kÀnns det ocksÄ att det Àr ett bra och roligt sÀtt att kunna umgÄs över generationsgrÀnserna. Sedan kanske det inte alltid Àr pappa som fÄr vÀlja spel utan fÄr snÀllt anpassa sig och ge med sig nÀr det ska bestÀmmas spel. Jag tycker nÀstan tv-spel Àr likvÀrdigt med sÀllskapsspel dÄ man sitter och umgÄs över generationsgrÀnserna. 
 
Sedan skulle jag ju vilja en dörrringklocka som ser ut som svampen och sĂ„ ska introt spelas varje gĂ„ng det ringer pĂ„ dörren.  Sedan hade det varit roligt om man hade kunnat bygga en hiss som ser ut som de gröna rören. 😂 Kanske fĂ„r nöja mig med det som barnen gör och har ett gosedjur förestĂ€llande Super Mario. 😛
 
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: