Christians liv.blogg.se

2021-12-28
18:01:19

Julens drycker.

God afton. 😀
 
Jaha nu Ă€r glada julen slut och vi med den, all denna stress som mĂ„nga upplever inför tre dagar som gĂ„r över blixtsnabbt. Medans andra ta det med lugn och ro och tĂ€nker att det ordnar sig, det blir jul i Ă„r igen fast kanske inte som man har tĂ€nkt sig men maten kommer stĂ„ pĂ„ bordet, klapparna under granen och nĂ€ra och kĂ€ra kommer för att umgĂ„s. 😇
 
 
Alla har vi vĂ„ra rutiner och traditioner kring jul. Jag har tvĂ„ nĂ€r det kommer till drycker och det Ă€r julmust och svagdricka, ingen jul utan dessa goda drycker. Det Ă€r lika heliga som nubben som vissa vill ha pĂ„ julaftonen. Jag menar det kanske Ă€r en generationssak nĂ€r det kommer till svagdricka dĂ„ det verkar som det inte alls Ă€r inne att ha den pĂ„ julbordet. Jag menar att det kanske inte Ă€r lika vanligt nu som det var förr, eller sĂ„ kanske det beror pĂ„ vilken uppvĂ€xt man har fĂ„tt, jag anser att det blir ingen jul utan svagdricka. 😃
 
 
Jag fick reda pÄ att det kan heta svaveldricka ocksÄ, det lÄter lite illa för jag menar att svavel inte smakar som ökl och Àr lite mer flytande Àn rinnande som svagdricka Àr. 
 
Sedan har vi julmusten som ocksĂ„ Ă€r ett mĂ„ste pĂ„ bordet, jag menar det Ă€r ju en dryck som kan ta musten ur en. Men man fĂ„r ej börja dricka den för tidigt pĂ„ Ă„ret, frĂ„n den förste december Ă€r det helt okej att dricka den. Det blir ju bĂ„de flera burkar och flaskor som dricks ur. SĂ„ jag antar att julmjusten Ă€r drycken som tar musten ur en under julen, svagdricka Ă€r drycken för oss lite klenare och svagare mĂ€nniskor som inte klarar av sprit.Â đŸ€Ł
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: