Christians liv.blogg.se

2021-08-20
18:09:00

Kafferepet.

Hej. 😀
 
Jaha nu har hösten kommit och semestern Ă€r slut för börjar det att komma upp nya avsnitt av poddar sĂ„ Ă€r det ett sĂ€kert tecken. 😇 Som jag har vĂ€ntat efter denna som slĂ€pper ett nytt avsnitt varje fredag.....vad den heter? Ja som rubriken lyder Kafferepet dĂ€r sitter dessa komiker Nisse Hallberg, Albin Zorman Olsson och Johanna Hurtig Wagrell. De sitter lĂ€ser upp historier som lyssnare har skickat in. Det Ă€r hĂ€ndelser som de har varit med om i verkliga livet. 😃
 
Det Ă€r klart den bĂ€sta höjdpunkten i veckan att fĂ„ lyssna pĂ„ ett rykande fĂ€rskt avsnitt, de lĂ€ser tvĂ„ historier var och sedan röstar de om vilken som var bĂ€st. JAg fĂ„r mig mĂ„nga skratt men det kanske har att göra med min humor.Â đŸ€Ł Dessa tre hörde jag pĂ„ idag, men jag kommer kanske inte att kunna Ă„terberĂ€tta dem exakt men ska göra ett försök.
 
 
Personal i hemtjÀnsten kom hem till en vÄrdtagare som lÄg pÄ golvet i hallen.
Varför ligger du hÀr? frÄgade personalen.
Jag brukar spela död svarade vÄrdtagaren.
Sedan satte han sig vid köksbordet och skulle bli serverad frukost. 
Han sa att han ville ha smörgÄsgurka.
Personalen tog fram en gaffel och burken med gurka och öppnade burken. Men det var inte gurka som lÄg i burken utan det var vÄrdtagarens konserverade stortÄ som han hade konserverat sjÀlv. 
Denna finne gillade att skoja med personalen. 😂 
 
Det var en pappa och son som jobbade pÄ pappans restaurnang. Sonen hade varit ute och druckit och öppnade kylskÄpet för att Àta nÄgot. Han hittade rÀkor sÄ han tog och Ät dem men han tyckte inte om de sÄ han spydde upp dem. Sedan gick han och la sig, pappan tog upp rÀkorna ur slasken och sköljde av dem och gjorde en rÀksmörgÄs. NÀr sonen hade sovit fÀrdigt sÄ var han sÄ bakfull att han gick till kylskÄpet och tog rÀksmörgÄsen. Sonen började att Àta pÄ den men spydde upp rÀkorna, han frÄgade pappan om det var rÀkorna som hade legat i slasken. Pappan svarade att det var det.
 
Trevlig fredĂ  pĂ„ er och hoppas ni fĂ„r en bra helg. 😀🙏
Kommentera inlÀgget hÀr:
Namn: Kom ihÄg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: